PÅ GÅNG

För att främja den franskspråkiga kulturen upplåter kyrkan sina lokaler för konstutställningar, bokcirklar, föreläsningar, seminarier och andra kulturella aktiviteter. Den 20 april öppnade kyrkan sina dörrar under Kulturnatt Stockholm.

Glad påsk!

28.03.2024

Påsken kommer snart, påsk i morgon, påsk för alltid, vår Herre Jesus Kristus är uppstånden! "Sjung och prisa Herren av hela ditt hjärta; tacka alltid vår Gud och Fader för allt i vår Herre Jesu Kristi namn." Efesierbrevet 5:20. Med dessa ord är alla varmt välkomna till påskgudstjänsten, söndagen den 31 mars 2024, kl. 11.00, följt av vår...

Möt förläggaren, designern och översättaren Arina Stoenescu som kommer att prata om förlagets utgivning och vikten av flerspråkighet.

Söndagen den 17 december hade vi vår sista gudstjänst för detta år 2023. Vi sjöng och prisade Herren tillsammans. Låt oss vara tacksamma mot honom, på tröskeln till det nya året som är vid horiso

Konsert!

21.10.2023

Fransk kammarkonsert lördagen den 11 november kl. 15.00.