Kulturnatt Stockholm 2024

Kulturrådet.

För att främja den franskspråkiga kulturen upplåter kyrkan sina lokaler för konstutställningar, bokcirklar, föreläsningar, seminarier och andra kulturella aktiviteter. Den 20 april öppnade kyrkan sina dörrar under Kulturnatt Stockholm.

Sekwa förlags utbud av fransk litteratur.

Franska reformerta kyrkan, är en dold pärla i Stockholms innerstad. Många som passerar Humlegårdsgatan 13 vet inte att det ligger en kyrka där. Under Kulturnatten kunde man ta del av en utställning om kyrkans historia.

Stockholms Poulenc-ensemble framförde fransk och svensk musik tillsammans med violinisten Daniel Shariati under ledning av Sonny Jansson.